Skip to content

Digitaalinen myynti

B2B-ostokäyttäytyminen käy läpi tällä hetkellä dramaattista muutosta, ja myyntiorganisaatioiden pitää uudistaa tapaa, jolla he osoittavat arvonsa asiakkaille. Suurimmalle osalle yrityksistä tämä tarkoittaa digitaalisen myynnin käynnistämistä. Digitaalinen myynti on kiihdytyskaista parempaan asiakasymmärrykseen ja merkityksellisempiin kohtaamisiin. Digitaalinen myynti auttaa sinua voittamaan asiakkaiden luottamuksen puolellesi ja ennen kaikkea kasvattamaan liikevaihtoa sekä vähentämään myyntikuluja. 


 OMNICHANNEL ENGAGEMENT
Understanding customer pain points and removing them. Making it easy for customers to interact and buy on the channels they care about.

 DIGITAL TOOLS
To excel in digital sales you need to have systematic processes and guidance on how to use those tools.

 CUSTOMER OBSESSED SALES
Sales reps need a systematic way to understand complex omnichannel buying journeys. With quality data and insights it is easier to deliver relevant and timely experiences for customers – at the right time.

 SALES AND MARKETING COLLABORATION
Combining marketing automation with digital sales processes:  helps you to make the most out of new leads and drive stronger, more valuable customer relationships.

 VISIBILITY AND ACCOUNTABILITY
To succeed in digital sales you need a structured process and tools for analysing, reporting and leading the sales teams.

Digital sales

Sujuva monikanavainen asiakaskokemus

Sinun pitää tehdä ostamisesta ja asiakaspalvelusta helppoa asiakkaillesi kanavissa, joita he haluavat käyttää. Kun tarjoat palveluja, jotka poistavat kitkaa asiakkaiden kipupisteistä, teet ostamisesta ja asiakkaasi elämästä helpompaa. Jotta kitkaa voidaan poistaa, sinun pitää ymmärtää asiakkaidesi kipupisteet ja heidän suosimansa kanavat. Asiakasportaali on monille B2B-yrityksille hyvä tapa kerätä palvelut kootusti yhden palvelun alle. Yritysten ongelma on usein se, että tarjottavat palvelut eivät ole asiakkaiden tai edes omien työntekijöiden tiedossa.

  • Itsepalvelukanavat
  • Digitaalinen asiakaspalvelu
  • Digitaalisten kanavien yhteensovittaminen
  • Käyttöliittymäsuunnittelu
  • Jatkuva optimointi
  • Innovointi ja uudet palvelut.

Digitaaliset työkalut myyntiin

Etämyynnin työkalut ovat tärkeitä, mutta niiden pelkkä olemassaolo ei takaa menestystä. Loistaaksesi digitaalisessa myynnissä on sinun varmistettava, että myyntiprosessisi ja ohjeistuksesi johtavat työkalujen systemaattiseen käyttöönSosiaalinen myynti saattaa vaikuttaa houkuttelevalta, mutta ilman selkeää strategiaa siitä saattaa tulla PR-katastrofi. 

  • Etämyynti
  • Sosiaalinen myynti (eng. social selling)
  • Hinnoittelutyökalut.

Asiakaskeskeinen myynti

Nykypäivän myyntitiimien pitää keskittyä asiakasarvon luomiseen. Myyntiedustajat tarvitsevat helpon ja nopean tavan asiakkaiden monimutkaisten ja monikanavaisten ostopolkujen ymmärtämiseen. Tämä tieto auttaa myyjiä tunnistamaan asiakkaiden kipupisteet ja ottamaan heihin yhteyttä oikeaan aikaan oikealla asialla. Ymmärrys asiakkaasi ostopoluista ja siitä, kuinka he asioivat eri kanavissasi antaa sinulle varaslähdön heidän voittamiseen puolellesi.

  • Asiakkaan polku
  • Asiakasymmärrys, datan laatu
  • Asiakas 360
  • Digitaalinen myyntistrategia
  • Prosessien kehittäminen
  • Muutosjohtaminen.

Myynnin ja markkinoinnin yhteistyö

Myynnillä ja markkinoinnilla on yhteiset tavoitteet: liiketoiminnan turvaaminen ja kasvun mahdollistaminen. Jotta tämä tavoitteet voitaisiin saavuttaa, tarvitaan parempaa yhteistyötä. Markkinointiautomaation yhdistäminen myyntiputken prosesseihin auttaa sinua saamaan kaiken irti uusista liideistä ja luomaan vahvempia ja arvokkaampia asiakassuhteita, jotka kestävät aikaa.

  • Markkinointi- ja myyntifunneli
  • CRM-integraatiot
  • Myynnin mahdollistaminen
  • Markkinoinnin automaatio
  • Liidien pisteyttäminen ja nurturointi
  • Liidien generointi.

Näkyvyys ja vastuullisuus

Onnistuaksesi digitaalisessa myynnissä tarvitset hyvin jäsennellyn prosessin ja työkalut myyntitiimien johtamiseen. Digitaalisen myynnin käynnistäminen vaatii paljon luottamusta ja selkeän ja käytännönläheisen ohjeistuksen etenkin, jos myyntiä tehdään etänä. Oikeat mittarit ovat avain menestykseen, mutta sinulla pitää myös olla konkreettiset dashboardit saadaksesi selkeän näkyvyyden myyntiputkesta ja -aktiviteeteista.

  • Dashboardit, KPI-mittarit
  • Myyntiprosessit
  • Pääsy asiakasdataan
  • Myyntiputken näkymä. 

Haluatko päihittää kilpailijasi digitaalisessa myynnissä?
Ota yhteyttä!