Skip to content

Digitaalinen myynti

B2B-ostokäyttäytyminen käy läpi tällä hetkellä dramaattista muutosta, ja myyntiorganisaatioiden on uudistetttava tapaa, jolla osoitetaan arvoa asiakkaille. Suurimmalle osalle yrityksistä tämä tarkoittaa digitaalisen myynnin käynnistämistä. Digitaalinen myynti on kiihdytyskaista parempaan asiakasymmärrykseen ja merkityksellisempiin kohtaamisiin. Digitaalinen myynti auttaa voittamaan asiakkaiden luottamuksen ja ennen kaikkea kasvattamaan liikevaihtoa sekä vähentämään myyntikuluja.


 OMNICHANNEL ENGAGEMENT
Understanding customer pain points and removing them. Making it easy for customers to interact and buy on the channels they care about.

 DIGITAL TOOLS
To excel in digital sales you need to have systematic processes and guidance on how to use those tools.

 CUSTOMER OBSESSED SALES
Sales reps need a systematic way to understand complex omnichannel buying journeys. With quality data and insights it is easier to deliver relevant and timely experiences for customers – at the right time.

 SALES AND MARKETING COLLABORATION
Combining marketing automation with digital sales processes:  helps you to make the most out of new leads and drive stronger, more valuable customer relationships.

 VISIBILITY AND ACCOUNTABILITY
To succeed in digital sales you need a structured process and tools for analysing, reporting and leading the sales teams.

Digital sales

Sujuva monikanavainen asiakaskokemus

Ostamisesta ja asiakaspalvelusta on tehtävä helppoa asiakkaille kanavissa, joita he haluavat käyttää. Asiakkaan ostokokemusta helpotetaan, kun tarjoamme palveluita, jotka poistavat asioinnin kipupisteiltä ylimääräistä kitkaa. Asiakasportaali on monille B2B-yrityksille hyvä tapa kerätä palvelut kootusti yhden palvelun alle. Yritysten ongelma on usein se, että tarjottavat palvelut eivät ole asiakkaiden tai edes omien työntekijöiden tiedossa.

  • Itsepalvelukanavat
  • Digitaalinen asiakaspalvelu
  • Digitaalisten kanavien yhteensovittaminen
  • Käyttöliittymäsuunnittelu
  • Jatkuva optimointi
  • Innovointi ja uudet palvelut

Digitaaliset työkalut myyntiin

Etämyynnin työkalut ovat tärkeitä, mutta niiden pelkkä olemassaolo ei takaa menestystä. Loistaaksesi digitaalisessa myynnissä on varmistettava, että myyntiprosessi ja ohjeistukset johtavat työkalujen systemaattiseen käyttöönSosiaalinen myynti saattaa vaikuttaa houkuttelevalta, mutta ilman selkeää strategiaa siitä saattaa tulla PR-katastrofi. 

  • Etämyynti
  • Sosiaalinen myynti (eng. social selling)
  • Hinnoittelutyökalut

Asiakaskeskeinen myynti

Nykypäivän myyntitiimien pitää keskittyä asiakasarvon luomiseen. Myyntiedustajat tarvitsevat helpon ja nopean tavan asiakkaiden monimutkaisten ja monikanavaisten ostopolkujen ymmärtämiseen. Tämä tieto auttaa myyjiä tunnistamaan asiakkaiden kipupisteet ja ohjaa ottamaan heihin yhteyttä oikeaan aikaan oikealla asialla. Asiakkaiden luottamuksen rakentamiselle saadaan etumatkaa ymmärtämällä asiakkaan ostopolun ja kuinka he asioivat eri kanavissa.

  • Asiakkaan polku
  • Asiakasymmärrys, datan laatu
  • Asiakas 360
  • Digitaalinen myyntistrategia
  • Prosessien kehittäminen
  • Muutosjohtaminen

Myynnin ja markkinoinnin yhteistyö

Myynnillä ja markkinoinnilla on yhteiset tavoitteet: liiketoiminnan turvaaminen ja kasvun mahdollistaminen. Jotta tavoitteet saavutetaan, tarvitaan jatkuvaa myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä. Markkinointiautomaation yhdistäminen myyntiputken prosesseihin auttaa sinua saamaan kaiken irti uusista liideistä ja luomaan vahvempia ja arvokkaampia asiakassuhteita, jotka kestävät aikaa.

  • Markkinointi- ja myyntiputki
  • CRM-integraatiot
  • Myynnin mahdollistaminen
  • Markkinoinnin automaatio
  • Liidien pisteyttäminen ja nurturointi
  • Liidien generointi

Näkyvyys ja vastuullisuus

Digitaalisessa myynnissä onnistumiseen tarvitaan hyvin jäsennelty prosessi ja lisäksi työkalut myyntitiimien johtamiseen. Digitaalisen myynnin käynnistäminen vaatii paljon luottamusta ja selkeän ja käytännönläheisen ohjeistuksen etenkin, jos myyntiä tehdään etänä. Oikeat mittarit ja mittaamisen tavat ovat askel menestykseen, jota ohjaavat selkeät raportit sekä dashboardit myynnin aktiviteeteista.

  • Dashboardit, KPI-mittarit
  • Myyntiprosessit
  • Pääsy asiakasdataan
  • Myyntiputken näkymä 

Haluatko päihittää kilpailijasi digitaalisessa myynnissä?
Ota yhteyttä!

Varaa keskusteluaika

Olen Simo Tuuva, ja vastaan Roger Studiolla asiakasdataan pohjautuvien palveluiden myynnistä. Varaa sinulle parhaiten sopiva ajankohta niin jutellaan yhdessä lisää.