Skip to content

Dataohjattu liiketoiminta

Käännä asiakasdata kasvun moottoriksi 

Asiakaskokemuksen parantaminen, kovat kasvu- tai kannattavuustavoitteet, muutoskykyisen arkkitehtuurin vaatimukset. On monta syytä kiinnostua dataohjatusta liiketoiminnasta. Keskeistä osaamistamme on kartoittaa, mitä uusia mahdollisuuksia datan fiksu hyödyntäminen voisi tuoda liiketoiminnallenne. Muotoilemme kanssanne selkeät palvelukonseptit ja sen, kuinka data tulisi järjestää, jotta se on kätevästi käytettävissä joka päivä.

Infografiikka dataohjatusta liiketoiminnasta

Dataohjattu liiketoiminta on sekä prosessi että kehittyvä teknologinen ekosysteemi. Ekosysteemin keskeisiä osa-alueita ovat asiakasdatan keskitetty ja automatisoitu hallinta, selkeä kokonaiskuva asiakkaasta, ja näkemys ja ohjelmat siitä, kuinka dataa hyödynnetään myynnissä ja markkinoinnissa. 

Vaiheet kohti dataohjautunutta yritystä

Näkemys

1

Strategia asettaa suunnan

Rakennamme yhdessä liiketoimintakohtaisen vision ja tiekartan siitä, miten hyödynnätte dataa parhaalla tavalla tulevaisuudessa. Haluatteko tuottaa henkilökohtaisen asiakaskokemuksen jokaiselle asiakkalle? Automatisoitteko ristiinmyynnin? Voisiko asiakas siirtyä itsepalveluun? Jokainen liiketoiminta saa oman ohjelmansa datan hyödyntämiseen. 
Taktinen ohjaaminen

2

Kasvuhakkerointi tekee ketteräksi

Kasvuhakkerointi on taktisen tason toimintamalli, jossa strategia viedään arkeen ketterästi. Pitkästä sanasta huolimatta asia on yksinkertainen, eli liiketoimintakohtaista kehitysohjelmaa arvioidaan ja analysoidaan tulosten perusteella säännöllisesti, ja tehdään korjausliikkeitä. 
Konepellin alla

3

Tuotanto varmistaa tuloksen

Dataohjautuvan liiketoiminnan arki on sitä, että liiketoimintakohtaiset dataa hyödyntävät ohjelmat pyörivät käytännössä erilaisissa järjestelmissä. Laadukas kehittäminen ja tuotanto pitää datan käyttökunnossa. Siinä tukena on hyvä arkkitehtuuri ja toimintamallit. 
Ruka_SkiResort_logo
Asiakastarina: Ruka

Kilpailuetu digitaalisesti ohjatusta asiakaskokemuksesta

"Uuden järjestelmän myötä pystymme hyödyntämään asiakasdataa yhdestä paikasta. Näin pystymme tarjoamaan personoitua viestintää läpi koko asiakaspolun ja tarjoamaan parempaa sekä ajankohtaisempaa sisältöä." 
Jenni Ihatsu, Rukakeskus Oy
Konversioaste
150
%
Mainoskulujen tuotto (per käytetty euro)
170

Haluatko keskustella tarkemmin datan hyödyntämisestä yrityksessänne?

Varaa keskusteluaika

Olen Sami Akseli ja vastaan Rogerilla markkinoinin ja myynnin digitalisaation palveluista. Sparrailen mielelläni kanssasi datan hyödyntämiseen liittyvissä asioissa. Varaa kalenteristani sinulle sopiva keskusteluaika.

Kysy lisää palvelusta