Skip to content

CRM on myynnin työkalu ja asiakasdatan koti

Mistä CRM:ssä on kyse?

Me Rogerilla uskomme, että markkinointi ja myynti ovat muuttumassa palveluksi. 2020-luvulla voittajia ovat ne organisaatiot, jotka kykenevät kehittämään markkinointiaan ja myyntiään siten, että heidän asiakkaat kokevat ne hyödyllisinä ja positiivisina kokemuksina.

Pohjimmiltaan CRM:n ajatus on hyvin yksinkertainen: CRM on tietokanta, jossa organisaatiollesi relevantit kontakti- ja yritystiedot ovat kaikkien saatavissa ja päivitettävissä. Tämän lisäksi CRM on kuitenkin paljon muutakin, kuten: myynnin ohjauksen työkalu, asiakasyhteydenpidon arkisto ja Asiakas 360-näkymän perusta. Jokaisen organisaation tarpeet CRM-teknologian osalta ovat hieman erilaiset ja siksi erilaisille organisaatioille sopivat eri CRM-ratkaisut. Pilvipohjaisia CRM-ratkaisuja on lähes loputon määrä. Me Rogerilla autamme sinua teknologiariippumattomasti omien toimintatapojen kehittämisessä sekä sopivimman ratkaisun tunnistamisessa. 

Teknologiariippumattoman CRM-konsultoinnin lisäksi voimme toteuttaa, operoida ja kehittää HubSpot Sales Hub, Salesforce Sales Cloud ja Siebel-pohjaisia ratkaisuja. Lisäksi työskentelemme päivittäin esimerkiksi Microsoft Dynamics -ratkaisuiden parissa.


CRM-strategia ja asiakkuuksien johtaminen

CRM on pohjimmiltaan tapa ymmärtää ja johtaa asiakkuuksia, vaikka usein CRM:llä viitataan asiakkuuksien hallintajärjestelmään. Asiakkuuksien hallinnassa keskeistä on erilaisten asiakassegmenttien tunnistaminen, sopivien hoitomallien suunnittelu sekä asiakkuuden arvon kannattava kasvattaminen.

RS CRM-strategia ja asiakkuuksien johtaminen

Myyntiprosessien määrittely

Usein CRM on myynnin pääasiallinen työkalu, jolla ylläpidetään asiakastietoja ja hallitaan yksittäisiä myyntiprojekteja sekä tuotetaan myyntijohdon tarvitsema raportointi. Kaiken tämän pohjana on toimivien ja tehokkaiden myyntiprosessien määrittely siten, että ne vastaavat asiakkaan ostoprosessia.

RS Myyntiprosessien määrittely

CRM-teknologian valinta

 

MILLAN MATSKU TÄMÄN POHJAKSI

 

KORVATAAN ALEMPI TÄLLÄ KUN TÄMÄ ON VALMIS!

 

Lue lisää

clyde-he-YE0UUpzxsag-unsplash-1-1

CRM Jump-Start Playbook

Joskus CRM:n käyttöönotto halutaan tehdä suoraviivaisesti ja erittäin nopeasti. Silloinkin on tärkeä huolehtia siitä, että järjestelmä aidosti saadaan käyttöön ja siitä on organisaatiolle aidosti hyötyä. CRM Jump-Start on vauhdikas startti CRM:n hyödyntämiseksi.

Lue lisää CRM Jump-Start Playbookista

RS CRM Jump-Start Playbook

CRM:n käyttöönotto

Asiakkuushallintajärjestelmän käyttöönottoon ei ole olemassa yhtä oikeaa tapaa, vaan paras malli löytyy kun huomioidaan yrityksen lähtötilanne, it-arkkitehtuuri, myynnin kypsyysaste, käytettävissä oleva budjetti ja tavoitetila. 

 

Lue lisää CRM-järjestelmän käyttöönottomalleista

RS CRM:n käyttöönotto

CRM:n jatkuva kehittäminen ja tuki

Usein kuulee puhuttavan CRM-projektista, mutta harvemmin kuulee CRM:n jatkuvasta prosessimaisesta kehittämisestä. Todellisuudessa maailma ei kuitenkaan tule valmiiksi yhdessä projektissa siten, että sen jälkeen CRM toimisi hamaan tappiin saakka. Markkina ja sitä kautta liiketoiminta sekä käyttäjien tarpeet muuttuvat. Siksi on tärkeää, että myös CRM:ää ylläpidetään ja kehitetään jatkuvalla systemaattisella tavalla.

RS CRM:n jatkuva kehittäminen ja tuki

Varaa keskusteluaika

Olen Sami Akseli ja vastaan Rogerilla markkinoinnin ja myynnin digitalisaation palveluista. Sparrailen mielelläni kanssasi markkinointiautomaatioon liittyvissä asioissa. Varaa kalenteristani sinulle sopiva keskusteluaika.