Skip to content

    Palvelut Autokaupalle

    Miten Roger voi auttaa autokauppaa?

    Autoalalla on käynnissä useita isoja murroksia, kuten sähköautojen yleistyminen, kaupan keskittyminen markkinapaikkavetoiseksi, autoliikkeiden ja maahantuojien roolien muuttuminen, digitaaliset ostopolut ja -prosessit sekä asiakaskäyttäytymisen ja auton omistamisen merkityksen muuttuminen. Roger on asiakkaidensa mukana tässä muutoksessa etsimässä ja toteuttamassa autokaupalle toimivat ja kustannustehokkaat digitaaliset työvälineet, jotka toimivat tässä hetkessä ja pitkälle tulevaisuuteen.

    Me Rogerilla haluamme luoda asiakkaillemme liiketoimintavaikutuksen, joka perustuu yhtäaikaiseen asiakaskokemuksen parantamiseen, liikevaihdon kasvattamiseen ja toiminnan tehostamiseen. Tämän liiketoimintavaikutuksen tuottamiseen meillä on erilaisia ratkaisuja. Rogerin vahva autokaupan osaaminen näkyy myös palvelutarjonnassamme, jonka kautta tarjoamme autokaupan markkinointia ja myyntiä ohjaavan markkinointikoneen.  Lisäksi toteutamme muita kustannustehokkaita yksittäisratkaisuja kuten Nettiauton ja omien verkkosivujen chat-palveluiden toteuttamisen. Meillä on olemassa valmiit integraatiomallit autoalan tärkeimpiin taustajärjestelmiin, mikä mahdollistaa asiakastiedon tehokkaan hyödyntämisen ja laadun parantamisen sekä sitä kautta erilaiset datapohjaiset markkinointimallit. 


    Mikä on Markkinointikone?

    Rogerin Markkinointikone on autokaupan markkinointia ja myyntiä tukeva järjestelmä, jonka avulla mahdollistetaan ja automatisoidaan erilaisia markkinoinnin ja myynnin prosesseja. Markkinointikone hyödyntää teknologiaa, jonka avulla mahdollistetaan ja automatisoidaan asiakasdataan pohjautuvat markkinointiaktiviteetit, jotka parantavat asiakaskokemusta, kasvattavat liikevaihtoa ja tehostavat toimintaa.

    Tyypillisiä automatisoitavia prosesseja ovat esimerkiksi:

    • Huoltokutsut
    • Asiakastyytyväisyyskyselyt
    • Renkaiden vaihdon ajanvarausten tarjoaminen.

    Automatisoitujen prosessien lisäksi Markkinointikoneella voi toteuttaa monikanavaisia markkinointikampanjoita ja se on integroitavissa tarvittaviin taustajärjestelmiin kuten autokaupan Automaster tai Websales-järjestelmään. Voit lukea lisää markkinointikoneesta täältä. Rogerin autokaupan julkisista referensseistä Autokeskus ja Hedin Automotive hyödyntävät toiminnassaan Markkinointikonetta.


    Markkinointikonetta ohjataan kasvumarkkinoinnin keinoin

    Roger auttaa yritystäsi ottamaan täyden hyödyn irti markkinoinnin ja myynnin digitaalisista työkaluista kuten HubSpot-järjestelmästä. Uskomme siihen, että kasvumarkkinoinnin metodein voidaan ketterästi ja kevyesti testata erilaisia markkinointitoimenpiteitä ja sitä kautta saada aikaan nopeita tuloksia. Kasvumarkkinoinnin toimenpiteet kattavat niin markkinointiohjelmien suunnittelun ja operoinnin, verkkomainonnan ja tarvittavan sisällöntuotannon.

    Haluatko kuulla lisää ratkaisustamme? Voit varata ajan keskustelulle täältä tai jättää meille yhteydenottopyynnön.

    Varaa aika keskustelulle

     


    Mistä elementeistä Markkinointikone autoalalle koostuu? 

    Roger_autoalalle_grafiikka

    Automatisoidut prosessit kuten huoltokutsut

    Chat-palvelu Alma Ajon portaaleihin

    Tekstiviestit ja WhatsApp-viestit HubSpotiin

    Asiakasdatan hallinta ja laadullistaminen

    Ulkopuolisten datalähteiden hyödyntäminen

    HubSpot Marketing Platform


    Automatisoidut huoltokutsut

    Yksi keskeisiä autokaupan markkinointiohjelmia on automatisoidut huoltokutsut. Rogerilla on kustannustehokas ratkaisu, jolla huoltokutsut voidaan lähettää automatisoidusti ja oikea-aikaisesti asiakastietojesi mukaiselle kohderyhmälle. Lähetys voidaan toteuttaa vaikkapa pelkästään tekstiviesteillä tai monikanavaisesti (sähköposti, perinteinen suoramarkkinointi, tekstiviesti, telemarkkinointi).

     

    Roger_autoalalle_kuva_2_web

    Edullinen chat-palvelu Alma Ajon portaaleihin

    Roger on toteuttanut HubSpotiin lisäpalvelun, jonka avulla HubSpotin chat-toiminnallisuutta voidaan hyödyntää Nettiautossa ja muissa Alma Ajon portaaleissa. Chat-toiminnallisuus on saatavissa HubSpotin edullisimmilla lisensseillä, jolloin kustannus on vain muutamia kymppejä kuukaudessa. Tutustu lisää Chat-palveluumme täältä.

    Tabletti-mockup_red_WebOptimized

    Tekstiviestit ja WhatsApp-viestit HubSpotiin

    Yhdessä suomalaisen Arena Interactiven kanssa Roger on toteuttanut HubSpot Mobile Messaging Connectorin, jonka avulla voit toteuttaa kaksisuuntaista viestintää osana HubSpotin työnkulkuja. Tämä kotimainen ratkaisu on täysin GDPR-yhteensopiva, sillä se on toteutettu kokonaisuudessaan EU:n alueella. 

    Lue lisää Rogerin Messaging Connectorista täältä.

     

    hubspot-sms

    Asiakasdatan hallinta ja laadullistaminen

    Rogerilla on lähes kolmen kymmenen vuoden kokemus asiakasdatan hyödyntämisestä ja laadun parantamisesta. Roger CDM on ratkaisu, jolla eri järjestelmissä oleva hajanainen asiakasdata saadaan haltuun. Tämä mahdollistaa entistä kohdennetumman ja laadukkaamman asiakasviestinnän, mikä parantaa asiakaskokemusta ja markkinoinnin tulosta.

    Haluatko jutella aiheesta lisää? Varaa aika keskusteluun kanssamme tai jätä yhteydenottopyyntö meille ja palaamme asiaan.

     

     

    Roger_autoalalle_kuva_4_web

    Ulkopuolisten datalähteiden hyödyntäminen

    Osaksi Rogerin ratkaisuja voidaan kytkeä kolmansien osapuolten (esimerkiksi Posti ja Traficom) tietolähteitä, joiden avulla varmistetaan asiakastietojen ajantasaisuus. Näin markkinointi kohdistuu oikeille henkilöille, joilla rekisterien mukaan on käytössä määritetty auto.

     

    Roger_autoalalle_kuva_1_web

    Rogerin julkisia autokaupan referenssiasiakkaita

     

    Koko asiakkuutta ohjaava ratkaisu

    Autokeskus

    Erillisistä markkinointikampanjoista kohti mitattavia ja jatkuvia markkinointiohjelmia. Asiakastiedon hallinta ja hyödyntäminen keskiöön HubSpotin avulla. Lue lisää Autokeskuksen Asiakkuuskoneesta
    HubSpot markkinoinnin ytimenä

    Hedin Automotive

    Monikanavaisuuden hyödyntäminen HubSpotin avulla helpommaksi mahdollistaen uusia tapoja yhdistää asiakastietoa ja asiakasymmärrystä. Lue lisää Hedin siirtymästä HubSpot-ympäristöön

    Varaa keskusteluaika

    Olen Sami Akseli ja vastaan Rogerilla markkinoinnin ja myynnin digitalisaation palveluista. Sparrailen mielelläni kanssasi markkinointiautomaatioon liittyvissä asioissa. Varaa kalenteristani sinulle sopiva keskusteluaika.

     

     

    Ota meihin yhteyttä