Skip to content

Marketing Hub

Mitä Marketing Hub sisältää?

HubSpot Marketing Hub sisältää kaikki tarvittavat työkalut modernin digitaalisen markkinoinnin suunnitteluun, toteutukseen ja hallintaan. 2020-luvun ratkaisuna se mahdollistaa monipuolisten asiakaspolkujen suunnittelun ja asiakaskohtaamisten kokonaisvaltaisen personoinnin. Erityistä kiitosta Marketing Hub saa asiakkailtamme sen helppokäyttöisyydestä ja intuitiivisuudesta sekä siitä, miten sitä pystyy aidosti hallinnoimaan yksi henkilö, jolloin digitaalisen markkinoinnin kehittäminen ei välttämättä edellytä isoa tiimiä.

Rogerin asiakkaille toteutetuissa ratkaisuissa HubSpot Marketing Hubia hyödynnetään laajasti toimintojen, viestien ja markkinoinnin, myynnin sekä asiakaspalvelun automatisointiin. Näemmekin Marketing Hubin prosessimoottorina, joka mahdollistaa erilaisten asiakasystävällisten prosessien automatisoinnin, personoinnin ja optimoinnin. Tämän ajattelun hienous piilee siinä, että markkinoinnin työkalua voi hyödyntää myös hyvin myynnillisessä tilanteessa tai vaikkapa palvelupyynnön ratkaisun yhteydessä. Marketing Hub toimiikin saumattomasti yhteen myös kaikkien muiden HubSpotin hubien kanssa.

 

hubi01

Marketing Hub auttaa tavoittamaan asiakkaasi

HubSpot Marketing Hub on kokonaisvaltainen työkalu saavutettavuuden maksimointiin. Asiakkaiden tavoittaminen ja mielenkiinnon herättäminen on yksi markkinoinnin keskeisimmistä tehtävistä. Inbound-markkinoinnin periaatteiden mukaisesti tässä onnistuminen edellyttää sitä, että organisaatiosi kykenee auttamaan asiakasta eteenpäin hänen ostopolullaan ja että organisaatiosi on saavutettavissa, kun asiakkaallasi on mielessään ongelma, johon hän etsii ratkaisua. 

Marketing Hub sisältää lähes kaikki toiminnallisuudet, joita digitaalisessa markkinoinnissa tarvitaan

Blogit

Helppokäyttöinen blogialusta mahdollistaa sisältöjen tuotannon ja julkaisun myös muiden kuin markkinointiammattilaisten toimesta

Hakukoneoptimointi - Search Engine Optimization (SEO)

HubSpot tukee hakukoneoptimoinnin tekemisessä jo sisällön tuotantovaiheessa, mikä auttaa  parantamaan hakukonenäkyvyyttä systemaattisesti.

Verkkomainonnan hallinta

Google, Meta Ads (Facebook, Google, WhatsApp) ja LinkedIn -mainontaa voi ohjata ja niiden tehokkuutta seurata suoraan HubSpotin käyttöliittymästä. Mainonnan hypertargetoitu kohdentaminen myös asiakkaan polun vaiheen mukaan.

SoMe-markkinointi

Some-kanavien julkaisujen sekä keskusteluiden hallinta ja seuranta onnistuu suoraan HubSpotista.

Video

HubSpot mahdollistaa videon hyödyntäisen osana markkinointitoimenpiteitä.

Chat

Chatbot on automatisoitu väsymätön asiakaspalvelija, joka voi ratkaista usein toistuvat yhteydenotot ja ohjata kinkkisemmät tapaukset jatkokäsittelyyn yrityksesi asiakasneuvojille.

Live Chat

Asiakastietoihin saumattomasti nivoutuva ja ilmainen chat-ratkaisu on osa Marketing Hubia. Live chat mahdollistaa chat-keskusteluiden käymisen reaaliajassa verkkosivuston vierailijoiden kanssa.

Mobile Chat

Roger Mobile Connectorin avulla HubSpotin chat-palvelua voidaan tarjota asiakkaille myös tekstiviestien ja WhatsApp-viestien kautta.

Hypertargetoitu mainonta on markkinointia, jonka asiakas kokee palveluna

Jokainen Rukakeskuksen hypertargetoituun mediaan käyttämä euro tuotti 170 euroa liikevaihtoa.


Lisää konversioita Marketing Hubilla

Konversiot tarkoittavat markkinointikielellä niitä hetkiä, kun asiakas etenee polullaan eteenpäin, olipa kyseessä sitten materiaalin lataaminen verkkosivuiltasi tai vaikkapa kaupan klousaaminen. Marketing Hubin avulla käytössäsi on useita eri työkaluja, joilla voit tukea ja vauhdittaa konversioita.

Liidimarkkinointi ja liidien generointi

HubSpot on alusta alkaen suunniteltu liidigenerointiin ja liidien hallintaan, siksi se on erinomainen työkalu erilaisiin sisältömarkkinoinnin ja liidimarkkinoinnin kampanjoihin ja prosesseihin.

Kaikki asiakkaasta kertyvä tieto on nähtävissä yhdessä näkymässä, jolloin sitä voidaan hyödyntää viestien ja toimenpiteiden kohdentamisessa sekä personoinnissa.

Laskeutumissivut, Ländärit (Landing Page)

Ländärit ovat verkkosivuja, joiden avulla on tarkoitus kerätä lisää tietoa asiakkaasta tai vaikkapa tarjota asiakkaalle mahdollisuus ilmoittautua webinaariin.

Ländäreiden luonti ja julkaisu HubSpotilla on helppoa ja nopeaa.

Lomakkeet (Forms)

HubSpotin lomakkeilla voidaan kerätä lisää tietoa asiakkaista. Lomakkeiden luonti ja päivittäminen onnistuu HubSpotilla helposti.

Myös pop-up formit eli käyttäjän huomion herättävät ponnahduslomakkeet voidaan toteuttaa Marketing Hubilla.

Markkinointiautomaatio

Asiakaspolkujen (customer journey) rakentaminen on polut visualisoivan drag-and-drop työkalun ansiosta hauska ja tehokas tapa rakentaa prosessimaisesti toimiva markkinointikampanja.

Sähköpostimarkkinointi

Monipuoliset ja helppokäyttöiset sähköpostitemplat sekä automaattisesti päivittyvät kohderyhmät tekevät meilimarkkinoinnista entistä helpompaa ja tehokkaampaa.

Markkinointilupien ja asiakastietojen käsittely on HubSpotissa järjestetty GDPR-vaatimusten mukaisesti.

Account-Based Marketing (ABM)

Marketing Hubissa on työkalut myös ABM:n eli niille organisaatioille, jotka myyvät ratkaisuja, joiden hankintaprosesseissa on mukana useita eri vaikuttajia ja päättäjiä.

Liidimarkkinointi ja liidien generointi

  • HubSpot on alusta alkaen suunniteltu liidigenerointiin ja liidien hallintaan, siksi se on erinomainen työkalu erilaisiin sisältömarkkinoinnin ja liidimarkkinoinnin kampanjoihin ja prosesseihin.
  • Kaikki asiakkaasta kertyvä tieto on nähtävissä yhdessä näkymässä, jolloin sitä voidaan hyödyntää viestien ja toimenpiteiden kohdentamisessa sekä personoinnissa.

Laskeutumissivut, Ländärit (Landing Page)

  • Ländärit ovat verkkosivuja, joiden avulla on tarkoitus kerätä lisää tietoa asiakkaasta tai vaikkapa tarjota asiakkaalle mahdollisuus ilmoittautua webinaariin.
  • Ländäreiden luonti ja julkaisu HubSpotilla on helppoa ja nopeaa.

Lomakkeet (Forms)

  • HubSpotin lomakkeilla voidaan kerätä lisää tietoa asiakkaista. Lomakkeiden luonti ja päivittäminen onnistuu HubSpotilla helposti.
  • Myös pop-up formit eli käyttäjän huomion herättävät ponnahduslomakkeet voidaan toteuttaa Marketing Hubilla.

Markkinointiautomaatio

  • Asiakaspolkujen (customer journey) rakentaminen on polut visualisoivan drag-and-drop työkalun ansiosta hauska ja tehokas tapa rakentaa prosessimaisesti toimiva markkinointikampanja.

Sähköpostimarkkinointi

  • Monipuoliset ja helppokäyttöiset sähköpostitemplat sekä automaattisesti päivittyvät kohderyhmät tekevät meilimarkkinoinnista entistä helpompaa ja tehokkaampaa.
  • Markkinointilupien ja asiakastietojen käsittely on HubSpotissa järjestetty GDPR-vaatimusten mukaisesti.

Account-Based Marketing (ABM)

  • Marketing Hubissa on työkalut myös ABM:n eli niille organisaatioille, jotka myyvät ratkaisuja, joiden hankintaprosesseissa on mukana useita eri vaikuttajia ja päättäjiä.

Paras konversio on ostovalmis asiakas.

Marketing Hubin avulla pystytään luomaan jopa kymmenen kertaa tehokkaampi myyntimalli.


Tehokkaampaa operointia ja enemmän tuloksia markkinoinnilla

Sanonta siitä, että puolet markkinoinnista on turhaa, mutta tiedon puute siitä, kumpi puoli on turhaa ei enää pidä paikkaansa. Markkinoinnista on viime vuosina tullut entistä analyyttisempää ja mitattavampaa, minkä kautta myös kyky ymmärtää markkinoinnin vaikuttavuutta ja tuloksia on muuttunut dramaattisesti.

Markkinointianalytiikka

  • Helppokäyttöinen ja visuaalinen raportointi mahdollistaa dataohjatun markkinoinnin ja tekee markkinoinnin tulosten seurannasta entistä luotettavampaa.

Custom Objects

  • HubSpotin perustietomalli mahdollistaa sen käytön markkinoinnin ja myynnin lisäksi myös asiakaspalveluun. Tähän tietomalliin voidaan tehdä lisäyksiä lisäobjekteilla, jolloin mukaan voidaan tuoda vaikkapa kaikki yksittäisiin autoihin tai sopimuksiin liittyvät tiedot.
  • Myös custom objekteihin liittyvän tiedon perusteella voi käynnistää työnkulkuja ja tietoja pystyy hyöydyntämään myös raportoinnissa.

Integraatiot taustajärjestelmiin

  • Marketing Hubista saadaan täysi teho irti silloin, kun se yhdistetään organisaation muihin järjestelmiin kuten CRM-järjestelmään tai toiminnanohjausjärjestelmään.
  • HubSpotissa on natiivit integraatiot niin Salesforce CRM:n kuin Microsoft Dynamicsiinkin. Lisäksi Roger on toteuttanut useita räätälöityjä integraatioita lukuisiin muihinkin järjestelmiin.

HubSpotin integrointi taustajärjestelmiin mahdollistaa markkinoinnin ja myynnin, jonka asiakkaasi kokee palveluna.


Millaisille organisaatioille HubSpotin markkinointiautomaatio sopii?

Perinteisesti HubSpotia on ajateltu B2B-organisaation markkinoinnin työkaluna, mutta viime vuosina Marketing Hub on kehittynyt valtavin askelin ja on nykyään hyvä ja kustannustehokas ratkaisu myös kuluttajaliiketoimintaa harjoittaville organisaatioille. Tässä muutama esimerkki erilaisista asiakasorganisaatioista, jotka hyödyntävät toiminnassaa HubSpot Marketing Hubia.

card_roger_black

Roger Studio

Hyödynnämme Marketing Hubia omassa toiminnassamme. Konsulttiyritykselle HubSpot sisältää kaikki tarvittavat markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun toiminnallisuudet.
lindstrom marketing hub

Lindström

B2B-liiketoiminnan digitaalisen markkinoinnin ohjauksen ytimessä on Marketing Hub, joka on integroitu verkkosivun julkaisualustaan ja useisiin taustajärjestelmiin.
ruka marketing hub

Rukakeskus

HubSpot Marketing Hub toimii Rukan ja Pyhän digitaalisen markkinoinnin moottorina. Marketing Hub palveleekin mainiosti myös kuluttajaliiketoimintaa tekeviä yrityksiä.

Mitä hyötyä on markkinointiautomaatiosta?

Varaa keskusteluaika

Olen Sami Akseli ja vastaan Rogerilla markkinoinnin ja myynnin digitalisaation palveluista. Sparrailen mielelläni kanssasi markkinointiautomaatioon liittyvissä asioissa. Varaa kalenteristani sinulle sopiva keskusteluaika.