B2B-ostokäyttäytyminen käy läpi tällä hetkellä dramaattista muutosta, ja myyntiorganisaatioiden pitää uudistaa tapaa, jolla he osoittavat arvonsa asiakkaille. Suurimmalle osalle yrityksistä tämä tarkoittaa digitaalisen myynnin käynnistämistä. Digitaalinen myynti on kiihdytyskaista parempaan asiakasymmärrykseen ja merkityksellisempiin kohtaamisiin. Digitaalinen myynti auttaa sinua voittamaan asiakkaiden luottamuksen puolellesi ja ennen kaikkea kasvattamaan liikevaihtoa sekä vähentämään myyntikuluja. 

digital_sales_fi_v1.0_light

Asiakaskeskeinen myynti

Nykypäivän myyntitiimien pitää keskittyä asiakasarvon luomiseen. Myyntiedustajat tarvitsevat helpon ja nopean tavan asiakkaiden monimutkaisten ja monikanavaisten ostopolkujen ymmärtämiseen. Tämä tieto auttaa myyjiä tunnistamaan asiakkaiden kipupisteet ja ottamaan heihin yhteyttä oikeaan aikaan oikealla asialla. Ymmärrys asiakkaasi ostopoluista ja siitä, kuinka he asioivat eri kanavissasi antaa sinulle varaslähdön heidän voittamiseen puolellesi. 

Myynnin ja markkinoinnin yhteistyö

Myynnillä ja markkinoinnilla on yhteiset tavoitteet: liiketoiminnan turvaaminen ja kasvun mahdollistaminen. Jotta tämä tavoitteet voitaisiin saavuttaa, tarvitaan parempaa yhteistyötä. Markkinointiautomaation yhdistäminen myyntiputken prosesseihin auttaa sinua saamaan kaiken irti uusista liideistä ja luomaan vahvempia ja arvokkaampia asiakassuhteita, jotka kestävät aikaa. 

Näkyvyys ja vastuullisuus

Onnistuaksesi digitaalisessa myynnissä tarvitset hyvin jäsennellyn prosessin ja työkalut myyntitiimien johtamiseen. Digitaalisen myynnin käynnistäminen vaatii paljon luottamusta ja selkeän ja käytännönläheisen ohjeistuksen etenkin, jos myyntiä tehdään etänä. Oikeat mittarit ovat avain menestykseen, mutta sinulla pitää myös olla konkreettiset dashboardit saadaksesi selkeän näkyvyyden myyntiputkesta ja -aktiviteeteista. 

Sujuva monikanavainen asiakaskokemus

Sinun pitää tehdä ostamisesta ja asiakaspalvelusta helppoa asiakkaillesi kanavissa, joita he haluavat käyttää. Kun tarjoat palveluja, jotka poistavat kitkaa asiakkaiden kipupisteistä, teet ostamisesta ja asiakkaasi elämästä helpompaa. Jotta kitkaa voidaan poistaa, sinun pitää ymmärtää asiakkaidesi kipupisteet ja heidän suosimansa kanavat. Asiakasportaali on monille B2B-yrityksille hyvä tapa kerätä palvelut kootusti yhden palvelun alle. Yritysten ongelma on usein se, että tarjottavat palvelut eivät ole asiakkaiden tai edes omien työntekijöiden tiedossa.  

Digitaaliset työkalut myyntiin

Etämyynnin työkalut ovat tärkeitä, mutta niiden pelkkä olemassaolo ei takaa menestystä. Loistaaksesi digitaalisessa myynnissä on sinun varmistettava, että myyntiprosessisi ja ohjeistuksesi johtavat työkalujen systemaattiseen käyttöön. Sosiaalinen myynti saattaa vaikuttaa houkuttelevalta, mutta ilman selkeää strategiaa siitä saattaa tulla PR-katastrofi.  

Haluatko päihittää kilpailijasi digitaalisessa myynnissä? Ota yhteyttä meihin!