Skip to content
← Back

HubSpotin uudet julkaisut ja päivitykset - huhtikuu 2023

HubSpot_blog_april 1200 x 400

HubSpot julkaisee joka kuukausi uusia toiminnallisuuksia ja tuotepäivityksiä. Olemme tutustuneet uusimpiin huhtikuussa julkaistuihin HubSpotin tuotepäivityksiin ja keränneet niistä mielestämme tärkeimmät blogijulkaisuun tutustuttavaksi. Päivitykset sisältävät jälleen kerran monta kiinnostavaa uudistusta, joista erityisen innossamme olemme mahdollisuudesta entistä tarkempaan asiakkaan ostopolun analysointiin. Kaikki uudet päivitykset eivät toki ole kovinkaan suuria, mutta sitäkin merkittävämpiä ja parantavat huomattavasti HubSpotin käyttökokemusta. Lue lisää alta HubSpotin uusimmista ominaisuuksista ja löydä uusia keinoja HubSpot käytön tehostamiselle!

Sales & Service Hub päivitykset

Useat Knowledge Base -tietokannat yhden HubSpot tilin alla (Beta)

Mitä päivitys sisältää: HubSpot Knowledge Base- tietokanta mahdollistaa asiakkaille suunnatun tietopankin ylläpidon esimerkiksi tukeen liittyvillä artikkeleilla, jotka vastaavat yritystä, tuotteita tai palveluja koskeviin kysymyksiin. Nyt HubSpot Service Hub Enterprise tileiltä on mahdollisuus ylläpitää useampaa Knowledge Base -tietokantaa yhden HubSpot tilin alta. Toiminnallisuus mahdollistaa erilaisten artikkeleiden ja tietopankkien kohdistuksen, mikäli yrityksellä on esimerkiksi useita eri tuotteita tai brändejä yhden HubSpot tilin alla.

 Lisenssit, joita päivitys koskee: Enterprise

 

Tiimin tavoitteet (goals)

Mitä päivitys sisältää: Tiimin tavoitteet ovat  jatkossa hyödynnettävissä joustavammin. Tavoitteita voidaan asettaa koko tiimille ja yksittäiselle käyttäjälle valitussa tiimissä. Päivitetyn ominaisuuden avulla helpottuu tiimi - ja käyttäjäkohtaisisten tavoitteiden asetanta. Tiimin tavoitteiden ei tarvitse kuitenkaan olla tiimissä olevien käyttäjien tavoitteiden yhdistelmä. 

Lisenssit, joita päivitys koskee: Pro, Enterprise

_team goals 1200x400

 

Marketing & CMS Hub päivitykset

Customer Journey Analytiikka

Mitä päivitys sisältää: HubSpot on vihdoin virallisesti julkaissut Customer Journey Analytiikan, jonka avulla asiakkaan ostopolun optimointi ja analysointi tulee helpottumaan ja monipuolistumaan. Raportointityökalu auttaa tehostamaan asiakkaan matkan mittaamista aina minkä tahansa polun aloituspisteen ja päätepisteen välillä. Raportin avulla nähdään, kuinka kauan liideillä ja asiakkailla menee koko ostopolun matkaan ja missä vaiheessa ostopolkua pudotaan mahdollisesti pois. Lisäksi raportoinnilla tunnistetaan tehokkaammin, vastaako joku tietty polku parhaiten asettamiisi tavoitteisiin.

Lisenssit, joita päivitys koskee: Enterprise

 

Pop-up CTA:t (Beta)

Mitä päivitys sisältää: HubSpotin pop-up CTA:n avulla on mahdollista luoda laaja-alaisesti erilaisia upotettavia assetteja kuten bannereita ja painikkeita. Toiminnallisuus tulee jossakin vaiheessa korvaamaan nykyiset CTA:t ja pop-up formit. Kyseinen toiminnallisuus on beta vaiheessa eikä löydy vielä portaaleista. HubSpotissa ei ole aiemmin ollut tarpeeksi tehokasta työkalua verkkosivulle asetettavien interaktiivisten assettien luonnille. Tällä hetkellä pop-up formit toimivat liidien keräystyökaluna eivätkä ne tarjoa juurikaan joustavuutta. Uuden Pop-up CTA -työkalun myötä on mahdollista vangita yhä paremmin verkkosivuvierailijan huomio. Jatkossa pop-up CTA:t on mahdollista assiosioida myös tiettyyn kampanjaan.

Lisenssit, joita päivitys koskee: Starter, Pro, Enterprise

 

Drag and Drop moduulit blogipostauksen editoinnissa

Mitä päivitys sisältää:  Blogien sisällöntuotanto tehostuu ja tulee entistä joustavammaksi uuden päivityksen myötä. Työkalulla blogitekstien rich text -alueelle on helpompaa lisätä haluamiaan elementtejä verkkosivujen muokkauksesta tutuilla drag ja drop moduuleilla. Vasemmasta sivupalkista löytyy erilaisia ​​moduuleja, joilla blogitekstin muokkauskokemus helpottuu huomattavasti. Jatkossa blogin sisältöä ei tarvitse siis enää editoida Design Managerin kautta vaan voit joustavasti lisätä kuvia, kuvabannereita ja vaikka lomakkeen osaksi tekstiä.

Lisenssit, joita päivitys koskee: Free, Starter, Pro, Enterprise

 

SEO työkalun 4 uutta suositusta SEO toimenpiteille

Mitä päivitys sisältää:  HubSpotin SEO suosittelut on tehokas työkalu, jonka avulla verkkosivustosi domain on helposti skannattavissa ja saat näppärästi suositukset SEO toimepiteitä vaativille korjauksille. SEO työkaluun tulee jatkuvasti uusia suosituksia ja kehittyy näiltä osin isoin harppauksin eteenpäin. HubSpot on jälleen julkaissut neljä uutta suositusta verkkosivuston korjaustoimenpiteille SEO työkaluun. Työkalulla varmistat sivuston löytymisen ja indeksoinnin hakukoneiden osalta seuraavasti:

  • Varmistus, että oikeat sivut on estetty robots.txt-tiedostossa
  • Rikkinäisten sivujen korjaus
  • Sivuston toimivuuden verifiointi
  • Rikkinäisten ulkoisten linkkien skannaus
Lisenssit, joita päivitys koskee: Pro, Enterprise

 

Operations Hub & Integraatio päivitykset

Käytä tapahtumaintegraatioita Customer Journey raportoinnissa

Mitä päivitys sisältää: Asiakaspolun analytiikassa on käytettävissä eri tapahtumat HubSpotin App Marketplacesta löytyvien 18:sta eri tapahtumaintegraation osalta johon sisältyvät eri webinaarijärjestelmät kuten GoToWebinar ja Zoom. Mikäli hyödynnät jotakin näistä tapahtumatyökaluista, jatkossa on mahdollista myös visualisoiden saada arvokasta tietoa siitä, miten tapahtumat ovat vaikuttaneet asiakkaan ostopolulla. Nämä integraatiot synkronoivat eri tapahtumatietoja, kuten kontaktin rekisteröinnin, rekisteröinnin peruutuksen, osallistumisen keston ja paljon muuta HubSpotin tapahtuma objektille.

Lisenssit, joita päivitys koskee: Enterprise

 

Yksisuuntainen tikettien (ticket) synkronointi Salesforce-integraation kanssa (Beta)

Mitä päivitys sisältää: Salesforce case-objektin synkronointi onnistuu jatkossa HubSpotin tiketti-objektille. Salesforce-casejen luonti ja/tai päivitys tapahtuu Salesforcessa, josta ne lähetetään taas eteenpäin HubSpotiin. Synkronoimalla Salesforce-caset HubSpotin tikettien kanssa, voidaan tietoja hyödyntää myös HubSpot-alustalla. Kaikki aiemmat Salesforce-caset voidaan tuoda HubSpotiin, jolloin myös HubSpotiin saadaan tärkeää historia dataa ja näin tarkempi näkemys asiakkaiden tukitarpeista.

Lisenssit, joita päivitys koskee: Pro, Enterprise

 

CRM & Platform päivitykset

Työnkulkujen puhdistaminen (clean up)

Mitä päivitys sisältää:  Jatkossa on helpompi parantaa, optimoida ja yksinkertaistaa työnkulkujen suorituskykyä eri haarojen (branch) osalta käyttämällä HubSpotin clean up työkalua. 

HubSpotin kahdella eri haaratoiminnolla ja usealla eri logiikkavaihtoehdolla on toisinaan hyvin haastavaa rakentaa helposti hallittavaa työnkulkua.  HubSpotin "Clean up" optimointi antaa jatkossa ilmoituksen aina, kun se havaitsee työnkuluille vaihtoehtoisia toteutustapoja.

Lisenssit, joita päivitys koskee: Pro, Enterprise

 

Aseta hakemistosivuille eri oletusnäkymiä

Mitä päivitys sisältää:  Admin käyttäjät voivat määrittää näkymiä, jotka uudet HubSpotiin lisättävät käyttäjät näkevät oletusarvoisesti tullessaan ensimmäisen kerran hakemistosivuille (Index page). Päivitys helpottaa uuden käyttäjän HubSpotiin perehtymisessä, kun raskaiden onbording dokumenttien sijasta voidaan uudelle käyttäjälle rakentaa valmiita hakemistosivuja, jotka sisältävät vain yritykselle relavantit tiedot valittujen objektien osalta. Hakemisto sivulle navigoit helpoiten esimerkiksi kontakti - ja yritysnäkymän oikeasta yläkulmasta löytyvät "All views"-linkin alta ja valitsemalla tuolta "Default views".

Lisenssit, joita päivitys koskee: Free, Starter, Pro, Enterprise

Hakemistosivu

 

Toivomme, että tällä blogitekstillä pääsit syventymään paremmin huhtikuussa julkaistuihin HubSpotin uusiin ominaisuuksiin ja löysit mahdollisesti myös uusia keinoja HubSpotin käytön tehostamiselle. Mikäli jokin uusi ominaisuus jäi kuitenkin mietityttämään ja haluaisit jutella siitä tarkemmin, niin alta voit varata ajan keskustelulle kanssamme.